Oj oj. ...

Oj oj. Almanackan är full och jag sitter här med arslet fullt av uppgifter. Tur att man har datorn.
Jag har förhör på ljudbordet imorgon och Gustav (min lärare) har gett mig uppgifterna klassen fick förra lektionen då jag var sjuk.

En himla massa frågor.

Han bifogade en bild på mixerbordet. Ett 8kanaligt Yamaha MG124.

Jag ska ge er ett par smakprov ur min förberedelseläxa till provet.

Till detta mixerbord ska 2 sångmikrofoner, en akustisk gitarr, en keyboard , en scenmonitor och ett reverb anslutas. Beskriv var detta ska anslutas och varför.
Svar:
Sångmikrofon: XLR ingången, är en lågnivåström.
Akustiska Gitarren: 3an line ingång, den är mellannivåström.
Keyborden: ansluts i Line 9/10 L och R, därför att den går direkt ut i stereon och man behöver varken gaina eller komprimera keybordens ljud, så därför kan den gå direkt ut i högtalarna.
Scenmonitorn: kopplas in i AUX 1
Reverben: Kopplas in i Aux 2.

Vad gör Phantom +48 knappen?
Svar: Den matar direktström. Ex. kondensator-mikrofoner behöver direkt


Kommentarer
Postat av: Jenny K

Härligt att ha en massa grejjer att göra=)

2009-01-28 @ 16:01:04
URL: http://eamp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0