Fucking lokaltrafik

Kommunaltrafik är inte att leka med. Say no more.
Trodde jag skulle få åka och hälsa på familj i Sandviken och vända, icke sa nicke. Tänkte det är ok på ca 4 timmar, för då kunde jag vända Hudik-Sandviken-Hudik idag eftersom dom ringde från Sibylla klockan 12.00 idag och frågade om jag kunde hoppa in och jobba då deras kollega blivit sjuk. Hallelulija tänkte jag. Får jag in en fot där är jag ju bra.

15.41 går tåget ifrån Hudiksvall. 16.05 stannar den helt still, då är det 7 minuter kvar till Söderhamn. från och med 16.05 stod den still till och med 17.55. 18.00 var jag i Söderhamn där jag beslöt att det blev ingen sandviken.
Det tog alltså 2 timmar och 29 minuter att åka 5 mil. Det är inte första gången X-trafik gör detta, eller så lyckas jag oturligen tajma in alla stopp, tåghaverier, tekniska fel m.m om att jag ska åka just då.


18.55 skulle de gå ett tåg tillbaka till Hudiksvall, då är ju den försenad och kommer 19.25 istället. Alltså har jag slösat  en hel halvdag med att sitta och vänta. Där jag egentligen skulle ha kunnat sova då jag jobbar natt inatt. =/

Saker som detta gör ju bara att körkortet blir ju ännu mera prioriterat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0