Ellära..



Till min största förvåning hade vi ellära idag eftersom vissa andra lektioner var inställda. Och dagen till ära har jag lyckats lärt mig något nytt.

Att närsynta elektriker inte fungerar annat än till blodgivning. Och Kakan tillhör den gruppen som VERKLIGEN inte ska bli elektriker.



Vi skulle skala en kabel och koppla in koppartråden i en uttag.
Vi skulle vara RIKTIGT NOGA noga med att inte slica av koppartrådarna innuti kablarna. Kablarna så pyttesmå och jag försöker se genom att hålla riktigt nära men ger upp. För att se något så håller jag kabeln en halvmeter ifrån för att jag ska lyckas se något men lyckas iaf dra skalkniven på tummen och blodet forsar. :P
Så på med ett trettiotal plåtster på tummen så är den tillbaka som vanligt.

Hade man varit förbededd hade man åtminstånde bringat med sig glasögon.

Kommentarer
Postat av: TummeTott

El är svårt, kräver sin man.. eller kvinna



Haft en kul dag här också ;)



hörs



puss å kram

2009-02-03 @ 23:30:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0