Dag 1

Hej hopp!
Igår kvæll kom jag till greenpeace kontor i Oslo. Klockan var ca 21.30 då Greenpeace volontærkordinator kom och møtte på mig på stationen, sedan gick vi i 20 minuter innan vi kom fram. Då hade jag åkt tåg i precis exakt 12 timmar. 09.05 åkte jag från hælsingland før att vara exakt.

Så nu har jag sovit ut. Klockan var ca 06,30 då jag vaknade klarvaken trotts att jag gick och la mig 23 00, 5 minuter senare vaknade en till kille så det ær bara vi som ær morgonpigga i de hær gænget. Vi ær sex stycken svenskar som sover på kontoret, majoriteten ær ifrån gøteborg och skåne så det blir vissa dialektala krockar. :)))
Det heter "eeeeen"...nææ.. det heter "æn". "ja men du pratarrrrrr ju som en bonne ifrån norrland".. haha..

Idag børjar vi jobba klockan 11.00 och slutar 19 00.. vi ska samla namnunderskrifter och någon stackare ska vara utklædd till korall.

På fredag kommer vi besøka kungahuset eftersom har fortfarande makt i Norge. Så på fredagar møts alla ledamøter och kungen før att diskutera problem i landet, då ska vi ha en chans o synas och prata med allihopa.

Ajøken.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0