23/12

Vilken hemskt dålig uppdatering jag har gjort. Ber tusen om ursäkt men livet har inte bestått annat än att jobbat på mitt vinterlov och sedan gymmat det lilla jag hunnit med. Imorrn är de dessutom julafton.. fy..


Jag har inte suttit så mkt vid datorn för att jag har blivit temporärt enhandad och det går eeeextremt sakta att skriva.. en blödning i handen genom att klämma fanskapet mellan dricka och en skarv på jobbet. Något som jag trodde var en stuckning ett finger,tills jag förstod att handen inte ska se ut som en fotboll med nyanserna gul, blå och lila.

Det är tur att vi har ett kursämne på skolan som heter ledarskap.. Satt och bläddrade igenom antecknignarna i rena hysterin för jag var otroligt deprimerad över att ha svårigheter att göra saker utan min hand. Det gäller att göra de bästa av situationen även på jobbet... det går..allting går..men det finns bara lite omvägar till succsén.
Jag kan inte ens bré en macka. Gör jag det med vänster hand kastar jag smöret åt hellvette.


Till exempel, jag kan inte bära 100 stycken tallrikar den korta biten till tallrikshyllan ifrån disken, men då staplar jag allt på en vagn istället..
När jag sopar med lill-sölve (sopkvast med skyffel) håller jag i den med fötterna..





Först ett blått gips.....                                                       sen fick jag faktist ett rosa.. :)))


Min tredje bok på flera år jag läser, och som jag köpt nyligen.. först var det jens lapidus, sen jenna jameson och nu denna..
Har fastnat för verklighetsbaserade kriminalare/biografier...



Julen är full igång.. Julaftonen tillbringar med farfar, sedan svärföräldrarna. Men dagen till äran att få fira jul med mig först blir faktist maskinerna på gymmet som har julaftonsöppet.



Ajöken! Och en god jävla jul på er. :P


Kommentarer
Postat av: Mari

God Jul!

Hoppas handen blir bra snabbt igen :)

2008-12-23 @ 23:36:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0